Opcje widoku
Podkreślenie linków
Reset

WYCIECZKA ZAMOŚĆ - ZWIERZYNIEC KLAS I -III, 19.10.2022

Swoją przygodę rozpoczęliśmy u podnóża fortyfikacji obronnej, jaką była Twierdza Zamość. Na parkingu naszą grupę powitała przesympatyczna pani przewodnik o imieniu Ela. Udaliśmy się na Rynek Wielki, gdzie dowiedzieliśmy się, że oprócz niego w Zamościu znajduje się również Rynek Solny oraz Wodny. Spacerowaliśmy pod Ratuszem, z którego podobnie jak w Krakowie, wybrzmiewa hejnał, z tą różnicą, że w Zamościu odgrywany jest tylko na trzy strony świata. Czy wiecie dlaczego? Ha, my już to wiemy, dlatego i wy musicie się wybrać do tego urokliwego miasta aby poznać rozwiązanie tej zagadki. Na Rynku Wielkim, podziwialiśmy piękne kamienice, niektóre z attykami. Udaliśmy się pod Pałac Zamoyskich oraz do Katedry, podziwiać jej piękny wystrój oraz sklepienie pokryte rozetami. Odwiedziliśmy Zamojską Manufakturę Słodyczy ,,Tęcza”, w której wyroby wykonywane są tylko przy użyciu siły ludzkich rąk, bez maszyn a do pysznych lizaków, dodaje się tylko naturalne barwniki jak na przykład z buraka, liści, kurkumy. Nie lada frajdą, stała się możliwość przygotowania samodzielnie lizaków. Zapach oraz cukierkowy wystrój fabryki, zachwycił wszystkich. Na Rynku Solnym, spotkaliśmy też małego krasnala oraz … kotwicę, pochodzącą ze statku ,,Ziemia Zamojska”, który pływał po polskim morzu. Pogoda nie była dla nas jednak łaskawa, rozpadało się, zrobiło się chłodno i przyszedł czas na kolejną część podróży, czyli Zwierzyniec, który powitał nas pysznym obiadem z gorącym rosołem i drugim daniem. Następnie rozpoczęliśmy zwiedzanie od kościoła św. Jana Nepomucena ,,na wodzie”, podziwialiśmy jesienny krajobraz otoczenia kompleksów czterech stawów, zwanych ,,Stawami Echo”, znajdujących się na terenie Roztoczańskiego Parku Narodowego. Zmęczeni ale szczęśliwi, udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Wycieczka odbyła się w ramach rządowego programu "Poznaj Polskę".

Data dodania: 2022-10-21 11:35:31
Data edycji: 2022-10-21 13:59:44
Ilość wyświetleń: 245

Kalendarz

Nasi Partnerzy

Szkoła uczy cię tego, o czym nawet nie wiedziałeś, że nie wiesz.