Blue Flower

Dzień dobry

Kochane dzieci poproście rodziców o przeczytanie Wam Legendę o syrence. Pomalujcie warszawska syrenkę ze strony 29 (fioletowa książka). Odpowiedzcie na pytania. Co to jest stolica ? Jak nazywa się stolica Polski ? Jak nazywa się najdłuższa rzeka Polski? Gdzie w Warszawie można spotkać Syrenkę ?

Ułóżcie 5 zdań i wpiszcie do zeszytu o Warszawie. Karta pracy str.30, 31.

Wykonajcie ćwiczenie związane z mierzeniem pojemności płynów.

Zadania ze strony 32 i 33 KARTA PRACY wykonajcie działania

6+4= 10-4=

5+5= 10-5=

8+2= 10-8=

6+1= 7-1=

10+0= 10-0=

 

Ułóżcie zdania z wyrazami KRAKÓW, GDAŃSK, TATRY, BAŁTYK, WISŁA, ODRA, WROCŁAW, KATOWICE, ZAMOŚĆ.

Mieszkamy w Europie

Obejrzyj mapę Europy, zobacz z kim Polska sąsiaduje. Pokoloruj mapę Polski – wykonajcie ćwiczenia strona 35 KARTY PRACY

 

Życzę powodzenia,

pamiętajcie o swoim bezpieczeństwie podczas zabaw na świeżym powietrzu.

Dzień dobry kochane przedszkolaki Oc

Serdecznie Was witam i pozdrawiam, wiem że ciężko pracujecie i dlatego tylko jedno zadanie na ten tydzień to

  • spacer po swojej miejscowości – dowiedzcie się od swoich rodziców, dziadków co zmieniło się w twojej miejscowości

  • Czym się różnią małe miejscowości od dużych miast (więcej zieleni, nie ma smogu, nie ma hałasu, dużo hałasu, smog, dużo pojazdów i osób itp.).

Pamiętajcie aby przestrzegać zasad bezpieczeństwa.

 

Wykonajcie ćwiczenia KARTA PRACY str 20, 21, 22 i 23

  • Zabawy kostkami. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

Samodzielnie wykonajcie ćwiczenia ze strony 26 i 27.

Każde miasto ma swój herb. Zapoznajcie się z herbami dużych miast. Każde miasto ma swoją legendę, która często jest częścią herbu. Dokonaj wydzieranki herbu miejscowości DOŁHOBYCZÓW – str 25.

Na str. 28 Karta pracy (fioletowa) jest Kontur Polski, odczytajcie w naklejkach Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry i naklejcie je w odpowiednie miejsca.

Dzień dobry dzieci z grupy 0c

 

Całym sercem jestem z Wami i mam taka nadzieję że już niedługo się spotkamy. Aby skrócić Wam ten czas wykonajcie sobie następujące projekty.

  1. Kolorowanie puzzli ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazywanie mam i ich dzieci. Czytanie całościowe nazw zwierząt. Naklejanie ich zdjęć w odpowiednie miejsca. Karta pracy strona 8.

  2. Karta pracy cz.4 str.7.

    Zastanówcie się jak można sprawdzić, która tasiemka jest dłuższa. Kończenie rysowania kurcząt wg wzoru. Kolorowanie trzeciego kurczątka licząc od prawej strony.

  3. Zwierzęta z wiejskiego podwórka. Podziel nazwy zwierząt na sylaby i na głoski (kura, kogut, owca, baran, krowa, byk, kot, pies, koza, koń).

  4. Określ cechy danego zwierzęcia np. To zwierzę ma białe pióra i długą szyję (gęś).

    To zwierzę pilnuje podwórka i mieszka w budzie (pies) itp.

  5. Wykonajcie pracę plastyczną. Do tej pracy będą Wam potrzebne białe serwetki, klej, farby plakatowe, pędzel:

    -przyklejcie na kartkach pogniecione białe serwetki, wypełnijcie nimi całą powierzchnię kartki,

    - namalujcie farbami plakatowymi na tak przygotowanej fakturze zwierzęta wybrane przez Ciebie,

    - tło pracy pomaluj w jasnym kolorze.

  6. W zeszytach w linie dokonajcie klasyfikacji.

    Gdzie mieszkają zwierzęta ?

    np. dom    –   stajnia, obora, kurnik, buda, gołębnik,

    zwierzę     –   koń, krowa, kura, pies, gołąb.

  7. Dopowiadanie skojarzeń (skojarzenia wybierajcie z wierszy, bajek)

    np. kaczka – dziwaczka, kaczątko – brzydkie, koza – kłamczucha, kot – Filemon, kurka – czubatka.

    Dowiedzcie się co nam dają zwierzęta np. kury – jajka, owca – ser, wełna, krowy – mleko, pszczoły – miód, gęsi – pióra. Burza mózgu – Co można zrobić z tych produktów ?

  8. Wykonajcie makietę wiejskiego podwórka.

    Materiały: kolorowe czasopisma, kredki, zdjęcia, obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka, tektura, klej, plastelina, farby, pędzle, prostokątny kawałek styropianu, papier kolorowy, bibuła, wykałaczki:

    - wytnijcie z kolorowych czasopism zdjęcia zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku (można narysować),

    - przyklejcie wycięte obrazki na tekturkach i umocujcie je plasteliną do tekturowych podstawek,

    - prostokątny kawałek styropianu pomalujcie zieloną farbą z dodatkiem mąki ziemniaczanej,

    Dzieci oklejcie małe pudełka kolorowym papierem w ten sposób otrzymacie zabudowania gospodarcze w tym DOM RODZINNY. Wspólnie z rodziną skomponujcie makietę na styropianie, ozdóbcie elementami wykonanymi z bibuły (np. rośliny, staw itp.) lub z wykałaczek płot.

    Tak pięknie przygotowaną makietą pochwalicie się gdy przyjdziemy do szkoły.

     

    Do zobaczenia dzieciaki.

    Trzymajcie się ciepło – Wasza Pani Ania.

     

Dzień dobry kochane dzieci :)

Przed nami ostatni tydzień kwietnia. W tym tygodniu popracujcie nad tym:

  1. Obserwujcie przyrodę i pracę Waszych rodziców, dziadków. Jakie prace się rozpoczęły na polach, w sadach – pomogą Wam ćwiczenia strona 10,11 (książki fioletowe). W zeszytach podzielcie na sylaby i głoski następujące wyrazy konewka, widły, grabie. Napiszcie do czego służą?

    Dokonajcie analizy i syntezy wyrazów HAMAK, HUBERT.

  2. Wszyscy jesteśmy mieszkańcami ziemi. Narysujcie plakat „Kogo możemy nazwać przyjacielem przyrody”

    - Nauczcie się czytać wiersz ze strony 13 (karta pracy).

    - Nauczcie się pięknie czytać tekst ze strony 73 (książka zielona).

    Odpowiedzcie na pytanie Jak zadbamy o naszą Ziemię?

    W odpowiedzi pomogą Wam zadania ze strony 72(książka zielona) oraz historyjka obrazkowa ze strony 14, 15, 16 i 17 (książka fioletowa).

    Dokonajcie analizy i syntezy wyrazów (w zeszytach) HAMAK, HERBATA, HOTEL, HUTA, JUHAS, BOHATER – podział na głoski, sylaby, zaznaczcie samogłoski i spółgłoski.

  3. Ułóżcie z tymi wyrazami zdania.

  4. Wykonajcie polecenia strona 20 i 21 (książki fioletowe) oraz strona 74 i 75 w książkach zielonych.

    Przypominam Wam, że rozpoczynają się Święta majowe, udekorujcie Wasze domy, balkony barwami narodowymi.

    Serdecznie Was pozdrawiam, bardzo za Wami tęsknię.

    Wasza Pani Ania.

Wady wymowy powodują szereg problemów w komunikacji, co ma negatywne znaczenie dla funkcjonowania dziecka w społeczeństwie.
Terapia logopedyczna ma więc niwelować wszelkie nieprawidłowości językowe a tym samym pomóc dziecku w integracji z rówieśnikami.
W większości sytuacji same ćwiczenia z logopedą to za mało, aby pobudzić u dziecka prawidłowy rozwój mowy. Konieczne jest regularne kontynuowanie ćwiczeń logopedycznych również w domu. Wówczas następuje utrwalanie i rozwój umiejętności, które dziecko nabyło podczas pracy z logopedą. Dziecko uczy się mowy przede wszystkim w naturalnych sytuacjach, podczas wykonywania codziennych czynności, obserwacji otoczenia i nawiązywania kontaktu z innymi osobami.
 Niezmiernie ważna jest zatem postawa rodzica wobec terapii dziecka, rozumienie jej celu kontakt z terapeutą a także kontynuacja ćwiczeń w domu są podstawą sukcesu.
Rodzic jest bardzo ważnym uczestnikiem terapii. Jeśli celem terapii jest nauczenie poprawnej wymowy głosek czy też wprowadzenie kolejnego symbolu z systemu komunikacji alternatywnej, zadaniem rodzica jest pomóc dziecku w realizacji zadań, które ma zlecone do wykonania poza szkołą, a przede wszystkim całodzienne monitorowanie wypowiedzi dziecka. Przedstawię zatem kilka wskazówek, celów, zasad oraz ćwiczeń do wykonywania w domu.
Zobacz link 

Podkategorie