Blue Flower

Dzień dobry dzieci z grupy 0c

 

Całym sercem jestem z Wami i mam taka nadzieję że już niedługo się spotkamy. Aby skrócić Wam ten czas wykonajcie sobie następujące projekty.

  1. Kolorowanie puzzli ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazywanie mam i ich dzieci. Czytanie całościowe nazw zwierząt. Naklejanie ich zdjęć w odpowiednie miejsca. Karta pracy strona 8.

  2. Karta pracy cz.4 str.7.

    Zastanówcie się jak można sprawdzić, która tasiemka jest dłuższa. Kończenie rysowania kurcząt wg wzoru. Kolorowanie trzeciego kurczątka licząc od prawej strony.

  3. Zwierzęta z wiejskiego podwórka. Podziel nazwy zwierząt na sylaby i na głoski (kura, kogut, owca, baran, krowa, byk, kot, pies, koza, koń).

  4. Określ cechy danego zwierzęcia np. To zwierzę ma białe pióra i długą szyję (gęś).

    To zwierzę pilnuje podwórka i mieszka w budzie (pies) itp.

  5. Wykonajcie pracę plastyczną. Do tej pracy będą Wam potrzebne białe serwetki, klej, farby plakatowe, pędzel:

    -przyklejcie na kartkach pogniecione białe serwetki, wypełnijcie nimi całą powierzchnię kartki,

    - namalujcie farbami plakatowymi na tak przygotowanej fakturze zwierzęta wybrane przez Ciebie,

    - tło pracy pomaluj w jasnym kolorze.

  6. W zeszytach w linie dokonajcie klasyfikacji.

    Gdzie mieszkają zwierzęta ?

    np. dom    –   stajnia, obora, kurnik, buda, gołębnik,

    zwierzę     –   koń, krowa, kura, pies, gołąb.

  7. Dopowiadanie skojarzeń (skojarzenia wybierajcie z wierszy, bajek)

    np. kaczka – dziwaczka, kaczątko – brzydkie, koza – kłamczucha, kot – Filemon, kurka – czubatka.

    Dowiedzcie się co nam dają zwierzęta np. kury – jajka, owca – ser, wełna, krowy – mleko, pszczoły – miód, gęsi – pióra. Burza mózgu – Co można zrobić z tych produktów ?

  8. Wykonajcie makietę wiejskiego podwórka.

    Materiały: kolorowe czasopisma, kredki, zdjęcia, obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka, tektura, klej, plastelina, farby, pędzle, prostokątny kawałek styropianu, papier kolorowy, bibuła, wykałaczki:

    - wytnijcie z kolorowych czasopism zdjęcia zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku (można narysować),

    - przyklejcie wycięte obrazki na tekturkach i umocujcie je plasteliną do tekturowych podstawek,

    - prostokątny kawałek styropianu pomalujcie zieloną farbą z dodatkiem mąki ziemniaczanej,

    Dzieci oklejcie małe pudełka kolorowym papierem w ten sposób otrzymacie zabudowania gospodarcze w tym DOM RODZINNY. Wspólnie z rodziną skomponujcie makietę na styropianie, ozdóbcie elementami wykonanymi z bibuły (np. rośliny, staw itp.) lub z wykałaczek płot.

    Tak pięknie przygotowaną makietą pochwalicie się gdy przyjdziemy do szkoły.

     

    Do zobaczenia dzieciaki.

    Trzymajcie się ciepło – Wasza Pani Ania.